جوانب مثبت و منفی از سیاه و سفید فکر کردن

[ad_1]

سیاه و سفید فکر کردن است که گاهی اوقات به عنوان مطلق یا دوبخشی تفکر است. در این نوع از تفکر به چیزی است که همه حق و یا اشتباه همه خوب یا همه بد است. اگر شما یک موفقیت کل و سپس شما یک شکست کامل. وجود دارد هیچ میانه صرف نظر از وضعیت و یا متن. آن را به عنوان اگر وجود دارد تنها آب داغ یا آب سرد هیچ درجه از آب گرم. بار وجود دارد که این نوع تفکر مفید است حتی مهم است. برای مثال برای کودکانی که زنده در یک خانه در نزدیکی خیابان های شلوغ و بدون بازی در خیابان است که یک حکومت مطلق. هیچ میانه وجود دارد ، مثال دیگر زمانی که سیاه و سفید و یا دوبخشی تفکر می تواند یک امتیاز مثبت است که در مدیریت زمان است. برای مثال اگر به شما در تنظیم یک زمان محدود است که توسط آن شما باید یک پروژه را در آن خدمت نیست که نتیجه نهایی را به شما معرفی سایه های خاکستری و یا عذر و بهانه. زمانی که محدودیت زمانی رسیده است, این پروژه است یا انجام شده یا نه. در عین حال یک مثال دیگر را می توان از نظر رفتارهای شخصی. ما می توانیم اتخاذ نگرش است که وجود دارد هیچ بهانه ای ندارند برای خشونت خانگی. خشونت هرگز تحمل هرگز پذیرفته شده است. که مطلق است; هیچ سایه های خاکستری.

برای بیشتر قسمت ها, با این حال, سیاه و سفید فکر کردن مشکل ساز است و وجود دارد به مراتب بیشتر منفی نسبت به جوانب مثبت. لیست زیر لمس بر روی تعداد کمی از اشکالات عمده از سیاه و سفید, دوگانه مطلقه تفکر:

  1. محدودیت گزینه های. هنگامی که شما فقط باید دو گزینه خوب یا بد درست یا غلط موفقیت یا شکست ، آزادی خود و پاسخ-توانایی به طور قابل توجهی تنگ شده. آن خواهد بود که اگر ما تنها دیدن آسمان به عنوان یک سایه از آبی که در واقع اگر ما نگاه از افق به سمت بالا ما می بینیم بسیاری از سایه های آبی رنگ است. که درک متعدد از سایه های آبی و سپس افزایش می دهد به کلمات مختلف به طبقه بندی این سایه های آبی رنگ است. در یک مد مشابه اگر ما شروع به رسمیت شناختن سایه های مختلف رنگ خاکستری بین سیاه و سفید و یا درجه از موفقیت و یا شکست ما باید گزینه های بیشتر هستند قادر به پاسخگویی با یک آرایه وسیعی از رفتارها و به احتمال زیاد کمتر احساس افسردگی و اضطراب و یا نا امید.
  2. افسردگی و اضطراب. در سیاه و سفید فکر کردن اگر شما باهوش ترین فرد در کلاس و یا در کار و سپس شما در حال احمقانه ترین. که البته منطقی نیست یا منطقی اما نه سیاه و سفید فکر کردن. با این وجود چنین تفکر عادی است و منجر به افسردگی و اضطراب به طور منظم. استفاده از کلمات “همیشه” و “هرگز” نیز بخشی از این مطلق-تفکر در پارادایم. اگر ما خودمان را بگویید که ما ‘همیشه’ یک شکست و یا “هرگز” موفقیت ما نه تنها محدود کردن گزینه های ما برای موفقیت اما ما موفق به تشخیص موفقیت را می توان در بسیاری از راه های مختلف و در بسیاری از زمینه های مختلف. از آنجا که ما تمایل به تبدیل شدن به از خود راضی که موفق آن است که گاهی اوقات گفته است که ” هیچ چیز نتواند مانند موفقیت است.’
  3. خشم. آن را بسیار آسان برای تبدیل شدن به نا امید و عصبانی هنگامی که ما نمی آنچه ما می خواهیم و یا انتظار می رود. در سیاه و سفید فکر کردن ما به طور معمول می خواهید چیزی است که کاملا به طور کامل و عمل به عنوان اگر آن را unattained اگر ما تنها به دست آوردن آن تا حدی. به عنوان مثال اگر دانشجویی در یک آزمون اما تنها یک B است که می تواند به عنوان یک راهکار و تولید خشم شدید و یا افسردگی است. اگر در یک ازدواج, یک مرد متاهل معتقد است که دیگر باید رفتار در یک راه خاص و در واقع بسیاری از زمانی که آنها نمی, است که نشان می دهد در مجموع بی توجهی و بی احترامی که می تواند تولید بسیاری از خشم و یا افسردگی است.

پس چه راه حلی برای این مشکل سیاه و سفید فکر کردن ؟ دو روش وجود دارد که می تواند مفید برای کاهش این منافاتی نوع تفکر است.

  1. تشخیص بافت. آنچه که اغلب درست یا خوب است یا موفقیت در یک زمینه ممکن است در یکی دیگر از. به عنوان مثال واضح است که این “اشتباه” را به قتل برسانند. اما اشتباه است که برای کشتن در دفاع از خود ؟ اگر کسی رفتار شما را ضعیف می کند, آنها در حال رفتن به راه است که به شما در همه زمان ها و یا ممکن است آنها تا به حال یک روز بد ؟
  2. با استفاده از طيف ليکرت است. یک مقیاس لیکرت است که یک راه برای اندازه گیری چیزی با 1 که بالاترین و 10 بالاترین. بنابراین اگر شما نمی شد انجام در بهترین حالت خود را در هر روز داده شده به جای می گویند شما یک شکست و یا شما خراب و یا ناموفق بودند و درجه عملکرد خود را در مقیاس. شاید شما که در 10 یا 9 اما نه شما در 1 یا 2. شاید شما در حدود 6 یا 7. استفاده از یک مقیاس لیکرت می توان در بسیاری از شرایط. اگر کسی می پرسد که چگونه شما امروز به جای گفتن ” خوب ” که واقعا هر چیزی می گویند, می گویند در یک مقیاس از 1 تا 10 با 10 بودن خوشوقتی مبارک و 1 وحشتناکی افسرده من در مورد 7 (یا هر کجا که شما ممکن است ارزیابی خود را به بود).

با استفاده از این دو روش, زمینه ها و مقياس ليکرت می تواند کمک به حداقل رساندن این نوع از سیاه و سفید فکر کردن است که به تولید محدودیت ها و افسردگی و اضطراب و خشم. آن را کمک به گسترش آگاهی خود را در خارج از محدود دوگانگی و به غنی و چند بعدی از سایه های خاکستری است که آگاهی ما شامل.

[ad_2]