نایک – فیلیپ نایت's داستان موفقیت – کارآفرینان مشهور

[ad_1]

“قوانین بازی. اما وحشی.”

شروع کسب و کار

مانند فرد اسمیت و ریشه های فدرال اکسپرس, فیلیپ نایت's first ایده از آنچه که تبدیل به Nike, Inc. به او آمد در حالی که او در
مدرسه. در حالی که در کار خود استاد's در دانشگاه استنفورد شوالیه – انجام دونده کارشناسی خود را در طول روز در دانشگاه
اورگان – یک مقاله است که مشخص شده یک طرح را برای غلبه بر انحصار آدیداس در حال اجرا کفش در بازار است. او به فکر راه
برای تحقق این بود که به استخدام ارزان, ژاپنی, زايمان به کفش هر دو بهتر و ارزان تر است.

این طرح شد را به عمل قرار داده در مدت کوتاهی پس از فارغ التحصیلی در سال 1962. شوالیه به ژاپن رفت و به دیدار با مدیران Onitsuka ببر
Co., تولید کننده تقلید آدیداس دونده ادعا می شود از یک شرکت به نام Blue Ribbon Sports (که نیست
وجود ندارد مگر در ذهن خود). نایت متقاعد ببر به صادرات کفش خود را به ایالات متحده هر چند روبان آبی و آنها را به حال ارسال نمونه
بنابراین همکاران خود را می تواند آنها را بازرسی.
نایت پرداخت می شود برای نمونه با پول از پدرش. او با ارسال چند جفت به Bill Bowerman, شوالیه,'s آهنگ مربی از روز خود را در
دانشگاه اورگان شد که علاقه مند به سرمایه گذاری. شوالیه و Bowerman شد همکاران قرار داده و 500 دلار هر به
خرید 200 جفت ببر. ورزشی روبان آبی تشکیل شد و شوالیه شروع رفتن به مدرسه پیگیری و زمینه وقایع
فروش کفش از تنه اتومبیل خود را.

فروش شدند در 3 $ میلیون دلار که شوالیه تصمیم به انحلال مشارکت با ببر در اوایل 1970s. روبان آبی شروع شد
تولید خط خود را و شروع به فروش آن نایک خط (نام خود را از الهه یونانی پیروزی) در سال 1972 است. این اولین کفش نایک
شد آراسته با در حال حاضر در سطح بین المللی قابل تشخیص صدای خش خش کردن لوگو – که شوالیه حال راه اندازی برای $ 35 – و تا به حال
کشش-بهبود “وفل کف” تصور از Bowerman در حالی که تماشای همسر خود را با استفاده از یک آهن وفل.

ساخت یک امپراتوری

روبان آبی's موفقیت (تغییر نام نایک در سال 1978) در طول دهه 1970 و به '80s تا حد زیادی می تواند توان به شوالیه's بازاریابی
استراتژی است. او فکر کردم این بهترین نیست به خود فشار کفش نایک هر چند تبلیغات بلکه اجازه دهید به متخصص ورزشکاران تایید محصول خود را.

ثروت لبخند زد شوالیه به عنوان شریک زندگی خود را Bill Bowerman شد مربی آمریکایی تیم المپیک و بسیاری از بهترین نوازندگان
در این تیم تصمیم به شد پای خود را با Nikes. البته زمانی که دونده خوب انجام شده در کفش آنها به تن شد
برجسته شده است. استیو Prefontaine یک عجول و بی پروا و غیر متعارف آمریکا دارنده رکورد شد اولین سخنگوی نایک, کفش.

پس از بازیکن تنیس John McEnroe خود را آسیب مچ پا, او شروع به پوشیدن کفش نایک سه-چهارم-فیلم بالا از کفش و خرید و فروش های خاص که
نام تجاری شروع به پریدن کرد از 10000 جفت به بیش از 1 میلیون نفر است. به عنوان شوالیه امیدوار بود, ورزشکار مشهور's پیشنهادات آورده موفقیت به
شرکت. نایت همچنین سرمایه گذاری در شوق دویدن و از طریق بازاریابی هوشمندانه متقاعد مصرف کننده است که آنها باید تنها بود
پوشیدن بهترین بهترین در جهان است.

هوا Jordans کمک کرد تا این شرکت همچنان به رشد به 1980s. در سال اول خود را از کفش های ساخته شده بیش از $ 100 میلیون.
نایت متوجه اولیه خود را با هدف جایگزینی آدیداس به عنوان شماره یک تولید کننده کفش جهان در سال 1986. پس از آن از کل فروش
تا به حال پیشی گرفتن از $ 1 میلیارد. اما با غفلت از علاقه رو به رشد در ایروبیک, کفش نایک را به صورت چند
مشکلات است.

از طریق مشکلات و جنجال

فروش کاهش یافته است 18 درصد بین سال های 1986 و 1987 به عنوان Reebok,'s, مرسوم, مد روز شیک کفش ایروبیک آمد به در تقاضا بالا است. شوالیه تا به حال به
اذعان کرد که دستاوردهای فنی نایک کفش را برآورده نمی کند کسانی که قرار داده شده ظاهر بالا عملکرد. این
نایک هوا بود Knight's پاسخ به Reebok. آن را احیا و فروش قرار داده نایک در شماره یک نقطه در سال 1990.

شرکت هیولا که آن را به حال تبدیل شدن به نایک بود و هدف از خشم عمومی در سال 1990 زمانی که داستان از نوجوانان خود را برای کشته شدند
Nikes شروع شناور در اطراف. اعتقاد بر این بود که نایک ارتقای کفش های خود را بیش از حد زور و اجبار.
که در همان سال جسی جکسون حمله نایک برای داشتن هر گونه آفریقایی-آمریکایی ها در هیئت مدیره خود را و یا در میان آن معاون رئیس جمهور با وجود
این واقعیت است که مشتری خود را پایه بود و در بخش های بزرگ ، Jackson's نایک تحریم به طول انجامید تا زمانی که یک عضو هیئت مدیره منصوب شد.

نیز وجود دارد یک بحث در اطراف این که آیا Knight's استفاده از کارگران کارخانه به عنوان نیروی کار ارزان s استثمار است.
از طریق همه از مطبوعات بد است که foisted در نایک از طریق این حوادث کفش نایک همچنان به فروش خوب. و در
1993, ورزشی, اخبار, رای شوالیه “مرد قدرتمند ترین در ورزش” اگر او بود نه یک بازیکن و نه یک مدیر. نایت's
بازاریابی تسلط به مورد تحسین قرار گرفته و به عنوان یک عامل عمده در موفقیت های چشمگیر.

[ad_2]